Iskolánkban a Föld napja alkalmából Fenntarthatósági témahetet tartottunk április 25-29-ig.
Alsó és felsős osztályokban igyekeztünk változatos programokkal felhívni a gyermekek figyelmét Földünk védelmére.
Megvalósult programok:
- A szelektív hulladékgyűjtést szerettük volna népszerűsíteni, amikor felső tagozaton osztályfőnöki órákon egy papírdobozt készítettek elő és dekoráltak a gyerekek, hogy ebbe kerüljön tanév végéig a papírhulladék. (Természetesen a papír zsebkendő és kéztörlő kivételével.)
Alsó tagozaton, pedig ezen a héten kihelyezett papírdobozban gyűjtötték a papír hulladékot.
- Nagyon népszerű program volt az iskola udvarán megrendezett kerékpáros és rolleres akadályverseny, amelynek megszervezése a testnevelő kollégák munkájának köszönhető.
- Virágot is ültettünk hon- és népismeret, technika- és hittanórán, hiszen ez szorosan kapcsolódik a teremtésvédelemhez, valamint környezetünk szebbé, élhetőbbé tételéhez.
- A témahéten a történelemórák bevezetéseként megnéztünk egy-egy online kisfilmet, amelyet a gyerekek választottak a program honlapjáról.
Alsó tagozaton pedig projektóra keretein belül hívták fel a gyermekek figyelmét a Föld védelmére.
- Tanulószobán szívesen játszottunk a Közlekedési társasjátékkal, amely a gyaloglás és kerékpározás előnyeire hívta fel a figyelmet.
- A témahét öt napját keretbe foglalva pályázatot hirdettünk PET-palackok újrahasznosítására a felső tagozaton. Négy tanulótól hat ajándék-, játék- és használati tárgyat kaptunk: volt közöttük fogvájó- és tolltartó, szökőkút és tengeri szörny.
Alsó tagozaton újrahasznosítható anyagokból készítettek különféle dolgokat technikaórán a gyermekek, illetve otthon is készíthettek hasonló tárgyakat, amelyeket ki is állítottunk. Nagyon ötletes munkák születtek.
Úgy gondolom, hogy nagyon hasznosan telt ez az egy hét. A változatos programok alkalmasak voltak arra, hogy felhívják a diákok figyelmét a vízfogyasztással, az egészségvédelemmel és a hulladékkezeléssel kapcsolatos égető problémák megoldására.