Magatartás és szorgalom

A magatartás értékelésének szempontjai

1Megfelel az iskolai követelményeknek

  • A házirend, az iskolai követelmények ismerete, azok betartása és betartatása.
  • Szükség esetén aktív kiállás a rendbontók, a fegyelmezetlenek ellen az iskolai viselkedés szabályainak megtartása érdekében.

2. A közösséghez és annak tagjaihoz való viszony

  • Beilleszkedés a közösségbe, mások beilleszkedésének elősegítése.
  • Aktív szerepvállalás a közösség előtt álló feladatok megoldásában.
  • Segítőkészség a problémák feltárásában és megoldásában.

3. Megfelelés az általános viselkedésnormáknak

  • Udvarias, figyelmes viselkedés és kulturált hangnem minden körülmény között.

 

Az értékelés módja

 Példás a tanuló magatartása, ha

  • Viselkedése példamutató, udvarias.
  • Véleményét bátran, őszintén, megfelelő formában mondja el.
  • Tiszteli a közösség hagyományait, motiválja társait a közösségért végzett munkára, a közösségi munkában aktív.
  • Az iskolai és iskolán kívüli magatartása megfelel a házirend előírásainak.

  a tanuló magatartása, ha

  • Véleményét őszintén, megfelelő formában közli.
  • Társaival szemben ritkán ragadtatja el magát, általában tisztelettudó.
  • Közösségi munkája nem eléggé kezdeményező, de általában a rábízott feladatokat megoldja.
  • A házirend előírásait általában betartja.

 Változó a tanuló magatartása, ha

  • Véleményét nem a megfelelő formában mondja el.
  • A kulturált viselkedés szabályai ellen sokszor vét, olykor szerénytelen, kirívó.
  • Közösségi feladatot csak ösztönzésre, alkalomszerűen vállal.
  • Gyakran vét az iskolai élet – házirend – szabályai ellen.

 Rossz a tanuló magatartása, ha

  • Másokra is romboló hatással van magaviseletével.
  • Durvaság, gorombaság, megengedhetetlen viselkedés és hangnem jellemzi a felnőttekkel és társaival szemben.
  • A közösséghez való viszonyát a közöny, az érdektelenség jellemzi, és időnként szándékosan szembekerül a közösség követelményeivel.
  • Tanítási órákon zavarja mások munkáját.

A szorgalom értékelésének szempontjai

  1.  Motiváltság
  • Az egyéni képességeknek megfelelő teljesítmény.
  1. A tanulási folyamatban való részvétel
  • Kötelességtudó, pontos, megbízható, önálló munkavégzés.
  • Fegyelmezett, aktív tanórai viselkedés

Az értékelés módja

Példás a tanuló szorgalma, ha

  • Munkavégzése igényes, pontos, megbízható.
  • Önálló, érdeklődő és többféle feladatot vállal.
  • Minden tantárgyban elvégzi feladatait.

 a tanuló szorgalma, ha

  • Rendszeresen, figyelmesen és erőfeszítéssel végzi tanulmányi munkáját.
  • Időnként ösztönzésre szorul.
  • Tud segítséget kérni és azt hasznosítani.
  • Érdeklődése megmarad az iskolai tananyag keretein belül.

Változó a tanuló szorgalma, ha

  • A tanulmányi munkájában ösztönözni kell.
  • Munkatempója ingadozó.
  • Munkája pontatlan, rendszertelen.
  • Érdeklődése szűk, szétszórtság jellemzi.

 Hanyag a tanuló szorgalma, ha

  • Munkájában megbízhatatlan, fegyelmezetlen.
  • Nem törődik kötelességeivel, a tudás megszerzése iránt közömbös, feladatát nem végzi el.
Scroll to Top