1. nap (2018. 06. 18.)

Megérkeztünk Egerbe. A szállásunk az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium, Gimnázium kollégiumában volt. A szállást néhány érsekkerti csapatépítő játék után kora délután foglalhattuk el. A 24 tanuló 2 fiú és 2 lány szobában helyezkedett el. Két másik iskola diákjait is megismerhettük, ők Sajóládról és Ózdról érkeztek.

A csomagok lepakolása után az Érsekkertet ismerhettük meg, a rövid bejárás és ismertető után ebéd, majd néhány játék következett. A gyerekek partnerek voltak, jól szórakoztak.

1. nap (2018. 06. 19.)

Reggeli után a Bazilikába látogattunk, ahol Kakuk Tünde bemutatta a templomot, majd lementünk az altemplomba is. Ezt követően egy orgonakoncertet hallgattunk meg a Bazilikában. Ebéd után a várba indultunk. A várban Laskay Anna vezetésével megismerhettük az egyházmegye alapításának történetét, megtekinthettük a székesegyház romjait és Kálvária dombot. Este Czibere Zsolt atya celebrált részünkre szentmisét, ezután felvitt minket a Bazilika harangtornyába. A gyerekek nagyon élvezték.

1. nap (2018. 06. 20.)

9 órakor az Érseki Palota mályvatermében egy érdekes vetítésen vettünk részt Eger és Heves megye kulturális valamint természeti értékei témában. Ezt követően a levéltárba tettünk látogatást. A nap folytatásaként megismerkedhettünk a várossal a város alatt, ahol érdekes dolgokat tudhattunk meg az egykori érseki pincerendszerről. Ebéd után vetélkedő következett, a gyerekeknek a korábban bejárt helyekkel kapcsolatban kellett csapatokban információkat gyűjteni. A verseny végét eredményhirdetés és a legjobbak értékelése zárta. A versenyt Gyöngyössolymos egyik csapata nyerte. J

1. nap (2018. 06. 21.)

A gyerekek nagy örömére az egész napot a strandon töltöttük, majd este egy koncert következett az Egri Érseki Palota Turisztikai Látogatóközpont udvarán. Nagy örömünkre a koncertre ellátogatott Ternyák Csaba érsek atya, akinek megköszönhettük a tábor lehetőségét és kérésünkre egy közös fotót is készíthettünk.

1. nap (2018. 06. 22.)

Utolsó állomásunk Noszvaj. Itt megismerhettük a falut, ellátogattunk a Gazdaházba is. A rossz idő ellenére nagy élményt jelentett a Barlanglakások felfedezése, és a Gazdaházban a közös süteménykészítés. Az ebédet követően a noszvaji De La Motte Kastélyba látogattunk el, ahol Csorba Erzsébettől tájékoztatott minket a kastély történetéről.

Délután 16 órakor élményekkel telve és fáradtan indultunk haza. Nagyon köszönjük ezt a fantasztikus lehetőséget és bízunk benne, hogy lesz még folytatás.

Bukó Beatrix
Kovács Krisztina

Gyöngyössolymos, 2018. 06. 27.